اگر میخواهید پژو پارس بخرید تفاوت مدلهای این خودرو را بدانید

اگر میخواهید پژو پارس بخرید تفاوت مدلهای این خودرو را بدانید


سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پژو پارس اولین بار در سال ۷۹ توسط کمپانی ایران خودرو وارد بازار شد. این خودرو در بدو ورود خود به دلیل اینکه رقیبی نداشت با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و خرید و فروش پژو پارس در آن زمان با نام پرشیا سهم بسیاری را در بازار ایران به خود اختصاص داشت. از نظر کارشناسان  و صاحب نظران پرشیا یا همان پژو پارس موفق ترین فیس لیفت تولید شده توسط ایران خودرو است. در ادامه این مطلب قصد داریم با بررسی تفاوت‌های بین مدل‌های پژو پارس که یکی از محصولات پر فروش ایران خودرو محسوب می‌شود، محاسن و معایب آنها را معرفی کنیم. این بررسی شامل مقایسه های ظاهری و فنی می‌شود که به شما در انتخاب بهترین مدل این ماشین کمک بسیار زیادی می‌کند.

پرشیا( پژو پارس نسل اول)

نسل اول خودرو پژو پارس همان‌طور که گفته شد در سال ۷۹ وارد بازار شد. این خودرو بر خلاف تصور عموم از نظر فنی تقریبا مشابه پژو ۴۰۵ است. موتوری که در نسل اول پژو پارس بکار گرفته شده از نوع XU7 بود. این موتور مجهز به سیستم تنفس طبیعی دارای ۸ سوپاپ و ۴ سیلندر است. حجم موتور پرشیا ۱٫۸ لیتر و دارای یک میل سوپاپ در سر سیلندر می‌باشد. با توجه به سیستم سوخت انژکتوری پرشیا مصرف آن در خارج از شهر ۶٫۷ لیتر و در داخل شهر ۱۳٫۱ لیتر است. یکی از معایب این نسل از پژو پارس پرمصرف بودن آن در شهر است. گشتاور موتور در نسل اول پژو پارس ۱۴۸ نیوتون متر و بیشینه قدرت موتور در این مدل ۹۷ اسب بخار می‌باشد. طراحی داخلی این ماشین به صورتی بود که فضای کافی برای ۴ سرنشین فراهم باشد.





پژو پارس ELX

ایران خودرو در نسل بعد پژو پارس، یعنی پژو پارس ELX تغییرات عمده زیادی داشت. موتور پژو پارس ELX مانند پرشیا ۱٫۸ لیتری بود اما به جای ۱ میل سوپاپ از ۲ میل سوپاپ در آن استفاده شده است. تعداد سوپاپ های این خودرو دو برابر مدل قبلی بوده و ۱۶ عدد می‌باشد. به همین دلیل در آن از ۲ میل سوپاپ استفاده می‌شد. ارتقاء تنفس موتور خودرو و نیز افزایش بازده حجمی ‌موتور در پژو پارس ELX باعث شد قدرت موتور آن به ۱۱۰ اسب بخار افزایش یابد و گشتاور آن نیز به ۱۵۵ نیوتون متر رسید. از جمله دیگر تغییرات در این مدل دیسکی شدن ترمزهای عقب ماشین و دودی بودن چراغ‌های عقب خودرو به صورت فابریک بود. به طور کلی در طراحی داخلی این ماشین تغییرات چندانی رخ نداد اما در موارد سفارشی آن برای ارگان‌های دولتی از صندلی هایی مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش استفاده می‌شود.

پارس اتوماتیک(پارس tu5)

پژو پارس

پارس اتوماتیک به خاطر موتور بکار رفته در آن به پارس tu5 معروف است سیستم انتقال قدرت مشابه با ۲۰۶ دارد. موتور پژو پارس tu5 در واقع همان موتور ۲۰۶ تیپ ۴ با گیربکس اتوماتیک است. این موتور در پژو پارس tu5 حداکثر نیرویی که تولید می‌کند ۱۰۸ اسب بخار است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷٫۲ لیتر است که نسبت به مدل قبلی آن مقدار قابل توجهی کاهش مصرف سوخت داشته است. این خودرو در بازار ایران در ۲ مدل ۲۸۷۰۴ و ۲۸۷۰۵ تولید می‌شود. مدل ۲۸۷۰۴ آن امتیاز پایین‌تری نسبت به ۲۸۷۰۵ گرفته است چرا که در تست آلایندگی یورو۴ فقط مدل ۲۸۷۰۵ سر بلند بیرون آمد. علاوه بر این در مدل ۲۸۷۰۵ امکاناتی تعبیه شده است که باعث برتری آن نسبت به مدل‌های قبلی شده است. امکاناتی مانند چراغ ترمز سوم ،که در روی شیشه عقب ماشین وجود دارد، نمایشگر سفری، آینه های برقی، طراحی نمای داشبورد با کیفیت بالاتر، چراغ راهنما و شیشه های سولار UV و قفل میکرو سوییچی باعث شد تا پژو پارس tu5 مدل ۲۸۷۰۵ از رتبه و محبوبیت بالاتری برخوردار باشد.

پژو پارس LX

پژو پارس

این مدل از پژو پارس نیز دارای موتور tu5 است. ایران خودرو برای این مدل از پژو پارس تغییرات زیادی در نظر گرفته است. این مدل از پژو پارس در ۲ تیپ ۲۸۵۱۵ و ۲۸۵۱۳ در بازار موجود است. در تیپ ۲۸۵۱۵ این خودرو مجهز به سیستم اتولاک، مستر لاک و اتوفلاشر است. موتور tu5 این خودرو ۵ سرعته و دستی می‌باشد. ترمز پژو پارس LX، ABS و EBD چهار کاناله و برای هر ۴ چرخ است. هر دو تیپ از این ماشین از سیستم تهویه هوا اتوماتیک بهره می‌برند. علاوه بر این در هر دو تیپ از پژو پارس LX روکش فرمان ها چرمی‌ بوده و رینگ های آلومینیومی ‌آن ظاهری اسپورت و زیبا به ماشین داده است.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *